zaterdag 9 mei 2020

Lief Opperwezen, waarom?



Mensen kunnen alle denkbare vragen over het leven verzinnen maar de meest essentiële niet beantwoorden, misschien kunt u dat wel.

Lief Opperwezen:

waarom laten we het grootste gedeelte van de mensheid verhongeren
waarom weigeren we hulp aan minderbedeelden en hulpbehoevenden
waarom laten we economische motieven bij alle humanitaire kwesties prevaleren
waarom geeft U een kleine groep de macht en het recht de mensheid te leiden
waarom staat U toe dat deze mensen zonder wroeging dit recht en deze macht misbruiken
waarom ontneemt U moeders hun kinderen
waarom zwijgen de stemmen uit mijn verleden nooit
waarom verwordt mijn hoofd elke nacht tot een balzaal van dansende emoties
waarom vindt mijn geest niet de ontspanning die hij zoekt
waarom laat u mij dwalen en soms verdwalen

En tenslotte, waarom begrijp ik dat niet,

lief Opperwezen, waarom?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten