dinsdag 27 juli 2021

Woonkamerkast verworden tot therapeut


Mijn woonkamerkast is opgefleurd met een ledverlichting, die ik zelf kan instellen. Vele mooie, zachte kleurencombinaties presenteren zich nu elke avond, als een soort van lichtorgel, in mijn kast.
Iedereen vindt het prachtig en dat is zeer zeker niet ongewoon, de mens is tenslotte een lichtzuiger.
Wij mensen hebben het licht nodig, om de wereld waar te nemen, om ons te oriënteren, om te kunnen lezen en schrijven, maar ook om lichamelijk en geestelijk wakker te blijven.
Zelfs de kleurtjes hebben het licht nodig, wij kunnen deze alleen maar waarnemen, als het licht ze via een materiaal reflecteert in onze ogen.
Deze deelfrequenties worden dan door onze hersenen, als verschillende kleurtjes herkend.
Om dit proces goed te laten verlopen is maar vijfentwintig percent van het licht nodig, dat in onze ogen schijnt. De rest transporteren we naar onze hersenen en zuigen het op.

Licht is een deel van ons individueel natuurlijke energieveld, een deel van ons leven.
Onderstaande link is een zeer interessante site, waar je op basis van je geboortedatum, je eigen aurakleur kunt bepalen en de daarbij behorende eigenschappen. Maar je vindt er ook een uitgebreide uitleg over de betekenis van de kleuren.

https://chakra-wil-kleurenanalyse.jouwweb.nl/8-je-aura-kleuren-de-betekenis-er-van

De grondkleurtjes in mijn kast zijn wit, rood, oranje, geel, groen, blauw en violet…rood is de kleur van het hart, de longen en de spieren…
oranje is de kleur van de levensmoed, van de vrolijkheid en sereniteit…
geel is de kleur van de lever, de darm en maag, maar ook de kleur van de rechterhersenhelft…
groen is de kleur van de natuur en ontspanning…
blauw is de kleur van de rust…
violet, mijn aurakleur, is de kleur van de milt en lymfklieren, maar ook de kleur van de geest, de inspiratie en linkerhersenhelft…

Elke avond opnieuw kijk ik naar het concert van mijn kleurtjes, de woonkamerkast is verworden tot therapeut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten