dinsdag 27 juli 2021

Gewoon een slechte dag


Lekker treinen, lekker dringen!

De NS heeft weer eens vergeten, dat je in twee treinstellen geen vijfhonderd mensen kan vervoeren. Het sardientjesprincipe is weer van stal gehaald!
Eenmaal binnengedrongen wordt ik ongevraagd betast en bevoeld.
Een ietwat te opdringerige dame,  probeert mij een gesprek op te dringen.
De jonge man naast mij ruikt, alsof knoflook in zijn mond wordt gekweekt.
Gelukkig wil hij niet met me praten De schooljeugd mobielt door elkaar.
Een ouder heer wil bij een jong meisje een ouderdomsplaats afdwingen, tevergeefs. 
De conducteur staat er bij en kijkt erna.
Ik moet uitstappen en trap in een  immense plas water. De NS is vergeten een boordje te plaatsen. Kan gebeuren, niet waar
In gedachten verzonken kom ik eindelijk thuis, alwaar de volgende ergernis.
Ik ruik stront en zie dat mijn schoenen zijn 
geruïneerd. De hond van een van mijn buren  heeft het voetpad bescheten en ik ben er doorheen gejast.

Gewoon een slechte dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten