zaterdag 8 juli 2023

Dwergenromantiek


Dwerg Átaktos zit in de kruin van de boom, hij speelt met de apen. 
Átakos woont namelijk met zijn ouders en zusje in een dierentuin.
Zijn nvader is de tijdelijke burgemeester van het dwergendorp in de dierentuin en heet Idiokítis, zijn moeder heet Nosokóma en zijn zusje Koritsáki.

In het dorp wonen 7 dwerggezinnen van vier personen verdeeld over 7 kleine dwergwoningen. Daarnaast hebben ze nog een dwergfunctioneel dwerggemeentehuis met twee dwergzaaltjes en groot dwergburgemeester-bureau voor Idiokítis.
De dwergzaaltjes worden gebruikt om te feesten, te musiceren of te sporten.
Op de deur van een van de dwergzaaltjes staat dwergvergaderruimte maar omdat er nooit onenigheid is en geen onrechtmatige dingen gebeuren wordt er nooit vergaderd!
Als er niets te burgemeesteren is, en dat is altijd het geval, wordt het dwergburgemeester-bureau gebruikt als dwergklaslokaal.

In dit dwergklaslokaal leren de kinderen zich gedragen als echte dwergen en worden ze geschoold in alle dwerglevenvakken. In hun vrije tijd spelen ze met de dieren in de dierentuin, helpen hun ouders en elkaar met dwergwerkjes, musiceren, feesten of sporten met elkaar.

Je ziet ze nooit alleen als je, zoals ik, wordt uitgenodigd om af en toe deel uit te maken van hun dwergenleven. Het criterium om te worden uitgenodigd is dat je gelooft in het bestaan van dwergen zonder dat je ze ooit hebt gezien.
Ik ben dan zo groot als een dwerg en praat Dwergs; wij begrijpen elkaar en ik voel me er thuis. Tijdens mijn bezoekjes noemen de dwergen mij Prosorinós.

De laatste keer hebben ze mij gevraagd om voor altijd te blijven.
Ze willen voor mij en mijn partner zelfs een extra dwergenhuisje bouwen, lief hè!
Ik heb beloofd erover na te denken en mijn partner te vragen om te geloven in het bestaan van de dwergen.
En als dat onverhoopt niet gaat lukken, ook geen man overboord, dan blijf ik voor mijn dwergenvrienden Prosorinós.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten