maandag 24 mei 2021

Een gek muisje

Mijn huismuisje heeft een kromme snuit.
In plaats van om, net als alle andere muisjes, al ruikend en snuffelend naar voren te lopen, ruikt en snuffelt hij zijdelings aan dingen en zaken, die voor andere muisjes verborgen blijven.
Daardoor weet mijn huismuisje dingen en zaken die andere muisjes niet weten, maar hij loopt er niet mee te koop.
Want mijn huismuisje weet dat de orde wordt verstoord, als hij zijn kennis zou delen met andere muisjes.
De andere muisjes, met hun doodgewone rechte snuiten, pieplachen hem uit en nemen hem niet serieus als hij iets piept. Want wie gelooft nu een zonderling huismuisje met een kromme snuit?


Maar dat stoort hem niet!

Mijn huismuisje loopt nog steeds alle dagen in de rondte, al ruikend en snuffelend, achter zijn kromme snuit aan.
Het zonderlinge huismuisje is voor de buitenwacht - soms net als ik - een beetje gek…
Gewoon een gek muisje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten