dinsdag 29 september 2020

De zwakheid van een lelijk eendje

Een virus heeft ons in de greep.
Het is een virus dat ons vrijheid ontneemt,  de vrijheid om ons te bewegen daar waar en wanneer wij dat willen.
Wandelen mag wel, gelukkig! 
Tijdens een mooie wandeling kom ik op adem en krijg ik ook de gelegenheid nieuwe levensenergie te tanken.

Het ademmoment gebruik ik om indrukken en gebeurtenissen van de afgelopen dagen de revue te laten passeren en te sorteren.

Daarnaast helpt het ademen mij ook om de angst voor de volgende dagen dragelijk te maken waardoor mijn ziel en geest ontsluieren…

ondanks het geschreeuw en gebonk in mijn hoofd…
ondanks het luidruchtig geschreeuw uit de zielenwereld…
ondanks de langzaam voortschrijdende parade van onrust- en angstgevoelens…
ondanks de angst voor de toekomst ervaar ik dan geluk.

Zo’n moment val ik in de veilige en geborgen schoot van moeder aarde.
Zij neutraliseert onze beperkte vrijheden, neemt onze angsten en vergeeft ons onze menselijke zwakheden.

Aarde Zwaan duldt ook de zwakheid van een lelijk eendje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten