dinsdag 9 maart 2021

Huts- en stamppot

De meteorologische winter is voorbij, een winter…
zonder blauwe plekken en kneuzingen na de zoveelste valpartij
zonder natte handschoenen en koude handen
zonder vertragingen in het openbaar vervoer
zonder ‘s morgens autoruiten ijsvrij te maken
zonder mijn directe omgeving sneeuwvrij te houden
zonder het gezeur over de kou, sneeuw en gladheid

zonder de dagelijkse gesprekken dat we nu wel genoeg winter hebben gehad
zonder de berichtgeving over het strooizout en wie deze service zou moeten betalen
zonder het gewauwel van de energiemaatschappijen over marktconforme prijzen
zonder de wandelingen in de vrieskou door en over sneeuw bedekte landschappen
zonder de aanblik van de door de natuur grillig gevormde fantasiefiguren
zonder mijn bed-gang naar mijn vrieskoude slaapkamer
zonder het snel uitkleden, kleren op de grond smijten en in bed kruipen
zonder de aanslag van de wintervoeten van mijn partner, bij voorkeur in mijn genitaliënbereik... 

Maar de huts- en stamppot heeft gesmaakt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten